Geriau už kalnus gali būti tik kalnai

Kauno rajono Trečiojo amžiaus universiteto studentai iš Babtų, Raudondvario, Garliavos, Vilkijos, Ringaudų gegužės 26-30 dienomis viešėjo Austrijoje, aplankė Zalcburgą ir Austrijos Alpes. Įsikūrusi pačioje Europos širdyje, Austrija yra unikali savo kultūros paveldu, architektūra ir muzika. Čia atradome Mocarto, Froido ir Klimt gimtines bei nuostabiąsias Alpes. Austrija ne tik istorijos ir kultūros paveldėtoja. Jos kalnai viliote vilioja vėl sugrįžti, o akis traukte traukia natūralūs gamtos vaizdai. Pažintį su šalimi pradėjome nuo Žemutinėje Austrijoje esančio Vachau slėnio, kuris garsėja vynais. Dunojaus upės slėnyje, įtrauktame į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, gausu vynuogynų, auginami abrikosai, slėnį supa kalnai. Pravažiavome mažus miestelius, įsikūrusius upės pakrantėje, kalnuose išlikusius pilių griuvėsius. Sustojome Diurnšteino miestelyje, kur išlikę pilies, kurioje XII a. kalėjo Anglijos karalius Ričardas Liūtaširdis, griuvėsiai.

Kiek vėliau atvykome į kalnų apsuptą miestą Zalcburgą. Čia gimė garsusis kompozitorius Volfgangas Amadėjus Mocartas (1756–1791). Zalcburgo senamiestis puošnus baroko architektūra ir daugeliui matytas miuzikle „Muzikos garsai“. Sakoma, kad šis miestas – vartai į Alpes. Ekskursijos metu pasivaikščiojome po Mirabelos parką, kitoje Zalcacho upės pusėje pamatėme Mocarto namą, esantį gražiausioje miesto gatvėje Getreidegasse. Aplankėme Mocarto, Katedros ir kitas Zalcburgo miesto aikštes, kurios išsidėsčiusios aplink įspūdingą barokinę Zalcburgo katedrą.

Trečią kelionės dieną nuvykome į Aukštutinėje Austrijoje įsikūrusį Halštatą – vieną seniausių gyvenviečių Austrijoje, kuri mena druskų kasyklų laikus. Grožėjomės nuostabaus grožio miesteliu ant Halštato ežero kranto. Keltuvu užkilome į Dachšteiną – tai į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktas kalnų masyvas. Eidami kalnų takeliais pasiekėme ant šlaito kabančią apžvalgos aikštelę „Penki pirštai“, nuo kurios atsiveria vaizdai į kalnų masyvus ir Halštato ežerą.  Aplankėme kurortinį Bad Ischl miestelį, kuriame esančioje viloje vasaras leido Austrijos imperatorius Pranciškus Juozapas I ir imperatorienė Elžbieta, dar vadinama Sisi. Maudynių metu  terminiuose baseinuose atgavome jėgas ir pailsėjome.

Grįžtant atgal į Lietuvą, skambėjo dainos, anekdotai, linkėjimai ir pasižadėjimai dar kada nors sugrįžti į kalnus. „Jūs sakote, kalnai tokis dalykas, kad tik kalnuos pabuvęs sužinai, kad jie yra gražiau nei viskas kitas – už kalnus kad geriau – tiktai kalnai“ (K. Plankas).